FAQ

Bestel een gerecht door deze in de webshop in de winkelmand te plaatsen. In de beschrijving van het gerecht staat aangegeven voor hoeveel personen het gerecht is (1-, 2- of 3-persoons). Ben je met meer personen voeg dan nogmaals het gerecht toe tot het gewenste aantal personen is bereikt. Bijvoorbeeld: Gezin met 4 volwassen personen = 2 x 2-persoons gerecht. Ben je met een oneven aantal? We hebben altijd ruime porties, of kies een lekker voor- en/of bijgerecht erbij!

Als je klaar bent met winkelen ga je naar afrekenen. Hier vind je aan de linkerkant van de pagina een formulier. Vul deze zo compleet mogelijk in en kies een accountwachtwoord. Ga nu verder met afrekenen en je account is automatisch aangemaakt. De volgende keer kun je rechtsboven op de website simpel inloggen en zijn je gegevens al voor je ingevuld.

In ieder gerecht gaan wij ervan uit dat je een aantal producten standaard in huis hebt. Dit zijn over het algemeen olijfolie, peper en zout. Soms is er een gerecht wat zonnebloemolie of bijvoorbeeld honing nodig heeft. Dit staat altijd duidelijk beschreven in de productomschrijving. Mocht je het niet in huis hebben kun je het simpel toevoegen aan je winkelmandje door onder het product in de webshop te kijken bij gerelateerde producten.

Bij alle gerechten worden door onze huis sommeliers wijnsuggesties beschreven. Deze kun je vinden bij het gekozen gerecht (link) en staan ook in de webshop onder categorie wijnen.

Vanaf 1 februari gaan we van start met het landelijk bezorgen van de gerechten van Bilder & de Clercq. Super spannend! We hebben daarom in de eerste maand nog niet heel veel capaciteit en voorraad. Dit betekent dat er de eerste maand tot donderdag 18.00 uur besteld kan worden en dit zaterdag ochtend wordt bezorgd. Alle bestellingen die na donderdag 18.00 uur binnen komen, worden dus de week erna op zaterdag ochtend afgeleverd. Vanaf maart gaan we meerdere bezorg momenten in de week openen.

We bezorgen door heel Nederland* gratis je boodschappen tot in de keuken. Echter hanteren we wel een minimale orderwaarde van €25,- euro. Als je winkelmandwaarde boven de €25,- euro komt zullen de bezorgkosten verdwijnen en kun je het gewenste bezorgkader selecteren. Er is geen maximale orderwaarde!

* uitgezonderd de waddeneilanden

Alle losse ingrediënten van een gerecht worden zorgvuldig bij elkaar ingepakt in een papieren verpakking. Let op als je de boodschappen ontvangt dat alle verse ingrediënten in de koelkast bewaard moeten worden. De droge ingrediënten kunnen op een droge plek worden bewaard. Op de losse ingrediënten staan de houdbaarheid datums vermeld en de eventuele ingrediënten en allergenen. Op alle gerechten zit een versdatum van ongeveer 3 dagen. Als het bereid is kunnen (bijna) alle gerechten worden ingevroren om het eventueel te bewaren.

Doordat we langzaam opbouwen met de bezorging kan het zijn dat de eerste weken gerechten worden uitverkocht. Wij vinden kwaliteit en service heel erg belangrijk en starten daarom met een kleine capaciteit aan orders. Elke donderdag worden alle order verzameld en de verse ingrediënten besteld bij de leveranciers, om zo zaterdag ochtend super verse boodschappen te kunnen bezorgen. Alle orders die na donderdag 18.00 uur zullen doorschuiven naar de volgende week zaterdag ochtend levering. Is een gerecht uitverkocht, dan zal dit dus tot donderdag zijn en wordt vrijdag het gerecht weer open gesteld voor bestellingen. Excuus voor het ongemak en we hopen dit natuurlijk snel te verhelpen.

In onze winkel in Amsterdam kun je inderdaad ingrediënten die je nog thuis hebt weglaten of juist extra toevoegen. In de webshop is dit vooralsnog helaas niet mogelijk. Wellicht in de toekomst!

Als de bestelling is afgerond ontvang je een sms én mailbericht van PostNL. Voor de levering van zaterdag ochtend ontvang je deze vrijdagmiddag. Voor de levering van dinsdag avond ontvang je deze maandag middag (deze bezorgdag gaat pas vanaf maart in). Doordat PostNL een speciale ‘Food Service’ heeft ontwikkeld krijg je een bezorgingskader van 1 uur door. Hierdoor hoef je niet de hele ochtend thuis te zijn, maar kun je precies inplannen wanneer je verse boodschappen de keuken bereiken!

PostNL is een van onze logistieke partners. Zij hebben een speciaal ‘food netwerk‘ ontwikkeld met alle extra services die fooddelivery nodig heeft. Zo worden onze tasjes met boodschappen in professionele koelboxen ingepakt en verzegeld met verszegels. Niet alleen het inpak-proces gebeurd volgens alle HACCP regels, ook het transport van PostNL is hierin gespecialiseerd.